Hem / Lättläst / Lättläst: Resekort - period och kundkassa

Resekort - period och kundkassa 

Du väljer om du vill ha enkel- eller periodbiljett på ditt resekort.
Du kan även ha kundkassa på ett resekort.
Välj om du vill ladda resekortet på:
  • På bussen
  • Mitt konto
  • Biljettautomat
  • Kundcenter
  • Återförsäljare

Periodbiljett på resekort 

Du kan ladda resekortet med en periodbiljett.
Vi har olika periodbiljetter:
  • 30-dagarsbiljett
  • 72-timmarsbiljett
  • 365-dagarsbiljett
  • Fritidsbiljett
  • Flex 10/30
 
Du väljer när du vill att din biljett ska sättas igång,
alltså aktivera din biljett. 
Du kan välja att aktivera biljetten direkt eller senare.
Din biljett måste vara aktiverad när du ska resa.
 

Enkelbiljett på Resekort

Du kan köpa enkelbiljetter och koppla till ett resekort.
Ladda kortet med en eller flera enkelbiljetter.
Betala biljetterna samtidigt.
Biljetterna måste vara köpta för samma sträcka.
 
Du väljer när du vill aktivera din biljett. 
Du kan välja att aktivera biljetten direkt eller senare.
Din biljett måste vara aktiverad när du ska resa.
 

Resekort kundkassa

Kundkassa är ett sätt att betala din biljett med. 
Kundkassan är i första hand till för dig som inte har ett betalkort eller
har en smart telefon.
 
Du kan fylla på kundkassan här:
  • På bussen
  • Mitt konto
  • Biljettautomat
  • Kundcenter
  • Återförsäljare
Du kan även ha kundkassa i reseappen.
Du kan max ha 3 000 kronor på din kundkassa.
 

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt Kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x