Återbetalning

Om du vill få en periodbiljett återbetalad, behöver du ange ditt personnummer när du kommer till länstrafikens Kundcenter. Pengarna läggs tillbaka på ditt bankkonto. 
 
Återbetalning av enkelbiljett
Enkelbiljetter kan inte återbetalas eller återlösas.
Undantag för icke-aktiverad 72-timmarsbiljett som återlöses mot en expeditionsavgift på 50 kr
 
Återbetalning av kundkassa
Kundkassan återbetalas inte.
 
Oaktiverade biljetter
Du kan ha oaktiverade biljetter i appen eller på ett resekort i 365 dagar, efter det förfaller biljetten.

 

Återbetalning vid ändrad linje eller tidtabell
Om vi gör stora ändringar på din linje eller i tidtabellen som väsentligt påverkar ditt dagliga resande så har du rätt till återbetalning av din periodbiljett.

Du får tillbaka det belopp som motsvarar priset för de dagar som är kvar.
 

Återbetalning av periodbiljett vid sjukdom
Om du är sjuk och inte kan använda din periodbiljett så kan du få den onyttjade delen av biljetten återbetalad om du kan uppvisa sjukintyg från sjukvården.

Återbetalning av periodbiljett

Återbetalning av 365-dagarsbiljett

 
 
Om du tappar bort ditt resekort eller men har det registrerat på Mitt konto kan du enkelt spärra kortet via ditt konto och flytta biljetten till ett annat kort eller en reseapp. Det är du som ansvarar för förlorat eller förstört färdbevis.
 
Har du ett resekort som har ett tekniskt fel som vi orsakat byter vi ut ditt kort utan extra kostnad. Du måste kunna visa upp resekort och kvitto.
 
 

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt Kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x