Hem / Lättläst / Lättläst: Bra att veta

Bra att veta 

 

Vi vill gärna hjälpa dig att få en bra resa med oss. 

  • Om du inte får svar på dina frågor på hemsidan kan du hör av dig
    till Kundcenter eller fråga föraren.
  • Visa tydligt till föraren att du vill åka med. 
  • Ta fram resekort, biljett eller betalkort medan du väntar.
  • Ska du åka som ungdom tala om det för föraren innan du ska betala.
  • Gå långt in i bussen så att fler personer ryms i bussen.
  • Låt äldre och resenärer som har svårt att röra sig sitta ner.
  • Använd bussbälte om det finns. 
  • Behåll din biljett under hela resan. 
  • Visa i god tid att du vill stiga av genom att trycka på stoppknappen. 
  • Låt barn gå av först.  

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt Kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x