Hem / Lättläst / Lättläst: Hur reser jag billigast?

Hur reser jag billigast? 

Alltid bäst pris i självservicekanaler

Du får alltid bäst pris om du köper din biljett:

  • i reseapp
  • på Mitt konto 
  • i biljettautomat 

Tillsammansrabatt 

  • Du får alltid 25 procent rabatt på totala biljettpriset.
  • Gäller när ni är två eller fler som reser tillsammans
    och köper gemensam enkelbiljett och 24-timmarsbiljett. 
  • Du får Tillsammansrabatt oavsett var du köper biljett.
  • Tillsammansrabatten gäller i Kronoberg och till grannlänen.
  • Du får automatiskt rabatten.

30-dagarsbiljett

30-dagarsbiljetten
är för dig som reser mycket. 
Du kan köpa din 30-dagarsbiljett i reseappen
eller köpa biljetten och ha den på ett resekort.
Res hur mycket du vill i 30 dagar på den bestämda sträckan.
 
Alla upp till 19 år får 25 procents rabatt
på 30-dagarsbiljetten.
Vid resa med Barn/ungdomsbiljett
ska du visa legitimation 
för att visa din ålder. 
 

För dig som studerar 

Du får 25 procent rabatt
på 30-dagarsbiljett Student.

Om du vill resa med 30-dagarsbiljett Student ska du läsa på
50 % och minst 10 sammanhängande veckor under en termin.

När det blir biljettkontroll så måste du visa ID-handling 
och studentlegitimation med studentresesymbol.

Köp biljett via webben på Mitt konto

På vår hemsida finns e-handeln Mitt konto.
Här kan du köpa alla biljetter och ladda kundkassa.
Du kan även spärra ditt resekort om du skulle råka tappa det. 

 

 

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt Kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x