Enkelt att köpa biljett – välkommen att resa med oss igen!
Publicerad den 21-10-01Vi har längtat efter att ta er till allt det ni saknat!
Ska du jobbpendla igen, eller äntligen träffa vännerna på stan? Behöver du hjälp med att komma igång med att köpa biljett eller hitta rätt resa för just dig? Här hittar information om biljettköp, vår reseapp och kontakt till vårt Kundcenter om du har några frågor eller funderingar.
Såhär köper du din biljett
Vi har biljetter för alla tillfällen och biljetterna kan du köpa på flera olika sätt.
Välj det alternativ som passar dig bäst:
- Reseappen - köp enkelt enkel- och periodbiljett.
- Mitt konto - e-handel där du kan köpa och hantera enkel- och periodbiljetter och koppla dem till din reseapp eller olika resekort.
- Biljettautomater - köp enkelbiljett samt göra omköp på tidigare köpta enkel- och periodbiljetter på resekort.
- Resekortet - ladda ditt resekort med förbetalda enkelbiljetter och aktivera när det är dags att resa.
- Kundkassa - ett betalmedel som kan användas för att köpa biljetter.
- Ombord på bussen - köp och/eller ladda ditt resekort med enkel- eller periodbiljett.
- Återförsäljare - köp din enkelbiljett eller köp/ladda om din periodbiljett och betala med kontanter, betalkort eller kundkassa.
- Kundcenter - hjälper dig med biljettköp samt om du har några frågor eller
funderingar om kollektivtrafiken.
Sök – köp – res med reseappen
Ladda ner reseappen Länstrafiken Kronoberg kostnadsfritt i App store eller Google Play för att enkelt köpa enkel- och periodbiljetter. I appen kan du söka din resa, se var bussen befinner sig i realtid, hitta närmaste hållplats och läsa tidtabeller. Du kan betala med Swish, betalkort eller kundkassa.
När du köper din biljett i appen aktiveras biljetten direkt. Du kan även köpa en biljett och välja att aktivera den vid en resa som ska göras senare, en väntande biljett. Men kom ihåg att biljetten måste vara aktiverad innan du går ombord på bussen/tåget.
Du kan köpa både enkelbiljett och 24-timmarsbiljett i appen och du kan även köpa någon av våra periodbiljetter: 30-dagars, fritidsbiljett, 72-timmarsbiljett och 365-dagarsbiljett. Du får alltid bäst pris om du köper din biljett i reseappen.
Om du registrerar ditt mobilnummer i reseappen så kan vi enklare hjälpa dig om du har frågor rörande ditt biljettköp. När du registrerar ditt mobilnummer skapas en koppling till dina köpta biljetter som gör att du kan återställa dem om du till exempel skulle bli av med din mobil eller råka radera appen.
Behöver du hjälp att komma igång?
Nu är det äntligen dags att ge sig ut och resa igen. Om du har några frågor eller funderingar när det gäller biljettköp eller något annat som rör kollektivtrafiken är det bara att höra av dig till Kundcenter på 0771-76 70 76 eller besök oss på Norra Järnvägsgatan 7, i Växjös nya stationshus.
Välkommen ombord!